Jak przekierowujące adresy URL mogą wpłynąć na SEO

Zaktualizowany dokument od Google wyjaśnia, w jaki sposób przekierowujące adresy URL mogą wpływać na wygląd witryny w rankingach wyszukiwania.

Google opublikował zaktualizowany dokument, w którym omówiono sześć różnych typów przekierowań adresów URL i ich wpływ na wyniki wyszukiwania.

Gary Illyes i Lizzi Harvey z Google pracowali razem, aby dodać osiem stron treści do istniejącej strony pomocy dotyczącej przekierowań 301.

Poprzednia wersja przewodnika pomocy Google, która miała tylko pięć akapitów, zawierała niewiele szczegółów.

Tak więc Google zrobiło to, co zawsze każe właścicielom witryn robić, czyli zaktualizować starą treść, aby zapewnić pełniejsze rozwiązanie zapytań wyszukiwarek.

Teraz przewodnik zawiera informacje o każdym typie przekierowań, przykłady ich wyglądu oraz szczegółowe informacje o ich wpływie na wyszukiwarkę Google.

Oto podsumowanie nowo dodanych informacji.

Rodzaje przekierowań i wpływ na wyszukiwarkę Google

Różnica między przekierowaniami jest niewykrywalna dla odwiedzających, ale Google traktuje je inaczej pod względem siły sygnałów wysyłanych do docelowego adresu URL.

Przekierowania należą do jednej z dwóch kategorii — tymczasowe lub stałe.

Google używa stałego przekierowania jako silnego sygnału, że docelowy adres URL powinien być tym, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

I odwrotnie, Google używa tymczasowego przekierowania jako słabego sygnału, że celem przekierowania powinien być adres URL wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Do strony pomocy Google dodano pełne informacje o następujących sześciu typach przekierowań:

Stałe przekierowania po stronie serwera : najlepszy sposób na zmianę adresu URL wyświetlanego dla strony w wynikach wyszukiwania. Google zaleca używanie tego typu, gdy tylko jest to możliwe. Kody stanu 301 i 308 oznaczają, że strona została na stałe przeniesiona do nowej lokalizacji.

Tymczasowe przekierowania po stronie serwera : tymczasowo odsyła użytkowników do nowej strony, zapewniając jednocześnie, że Google zachowa stary adres URL w swoich wynikach przez dłuższy czas.

Przekierowanie natychmiastowego meta odświeżania : wyszukiwarka Google interpretuje przekierowania natychmiastowego meta odświeżania jako stałe przekierowania.

Opóźnione przekierowanie meta odświeżania : wyszukiwarka Google interpretuje opóźnione przekierowania meta odświeżania jako przekierowania tymczasowe.

Przekierowania lokalizacji JavaScript: wyszukiwarka Google interpretuje i wykonuje JavaScript za pomocą usługi renderowania stron internetowych po zakończeniu indeksowania adresu URL.

Przekierowania kryptograficzne: Obejmuje to dodanie linku prowadzącego do nowej strony wraz z krótkim wyjaśnieniem. Pomaga to użytkownikom znaleźć Twoją nową stronę, a Google może to rozumieć jako przekierowanie kryptograficzne.

Dodatkowe uwagi

W nowym przewodniku Google jest wiele do zrobienia. Oto kilka końcowych punktów dotyczących przekierowań opartych na rekomendacjach firmy.

 

Wybór przekierowania zależy od tego, jak długo oczekujesz, że przekierowanie będzie działać i jaką stronę ma wyświetlać wyszukiwarka Google w wynikach wyszukiwania.

 

Jeśli istnieje jakakolwiek szansa, że ​​chcesz ponownie wyświetlić określony adres URL w wynikach wyszukiwania, nie przekierowuj go na stałe na inny.

 

Zawsze wybieraj przekierowania po stronie serwera, gdy tylko jest to możliwe. Używaj przekierowań JavaScript tylko wtedy, gdy nie możesz wykonać przekierowań po stronie serwera lub meta odświeżania.

 

Nie polegaj na przekierowaniach kryptograficznych, aby poinformować wyszukiwarki, że Twoje treści zostały przeniesione, chyba że nie masz innego wyjścia.