Rodzaje przekierowań i wpływ na wyszukiwarkę Google
Różnica między przekierowaniami jest niewykrywalna dla odwiedzających, ale Google traktuje je inaczej pod względem siły sygnałów wysyłanych do docelowego adresu URL.
Przekierowania należą do jednej z dwóch kategorii — tymczasowe lub stałe.
Google używa stałego przekierowania jako silnego sygnału, że docelowy adres URL powinien być tym, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania.
I odwrotnie, Google używa tymczasowego przekierowania jako słabego sygnału, że celem przekierowania powinien być adres URL wyświetlany w wynikach wyszukiwania.
Do strony pomocy Google dodano pełne informacje o następujących sześciu typach przekierowań:
Stałe przekierowania po stronie serwera : najlepszy sposób na zmianę adresu URL wyświetlanego dla strony w wynikach wyszukiwania. Google zaleca używanie tego typu, gdy tylko jest to możliwe. Kody stanu 301 i 308 oznaczają, że strona została na stałe przeniesiona do nowej lokalizacji.
Tymczasowe przekierowania po stronie serwera : tymczasowo odsyła użytkowników do nowej strony, zapewniając jednocześnie, że Google zachowa stary adres URL w swoich wynikach przez dłuższy czas.
Przekierowanie natychmiastowego meta odświeżania : wyszukiwarka Google interpretuje przekierowania natychmiastowego meta odświeżania jako stałe przekierowania.
Opóźnione przekierowanie meta odświeżania : wyszukiwarka Google interpretuje opóźnione przekierowania meta odświeżania jako przekierowania tymczasowe.
Przekierowania lokalizacji JavaScript: wyszukiwarka Google interpretuje i wykonuje JavaScript za pomocą usługi renderowania stron internetowych po zakończeniu indeksowania adresu URL.
Przekierowania kryptograficzne: Obejmuje to dodanie linku prowadzącego do nowej strony wraz z krótkim wyjaśnieniem. Pomaga to użytkownikom znaleźć Twoją nową stronę, a Google może to rozumieć jako przekierowanie kryptograficzne.